Portada de Tanoca |
ICat.cat ha publicat una crítica de Tanoca (La Olla Expréss, 2013), escrita per Lluís Gendrau, periodista i director editorial del Grup Enderrock.
FLORENCI SALESAS / 'TANOCA'
08 de gener de 2014 Lluís Gendrau
Electrònica experimental
La Olla Expréss, 2013
Electrònica experimental
La Olla Expréss, 2013
El músic i escriptor sitgetà Florenci Salesas és un dels compositors electroacústics i improvisadors de fantasies més interessants dels últims trenta anys. Va iniciar-se als vuitanta amb el grup Etnia i ha fet un munt de concerts amb peces electròniques, com a teclista i percussionista, al costat del músic alemany d'ambient Hans Joachim Roedelius o el flautista avantguardista japonès Hiroshi Kobayashi.
En la seva recerca experimental, analògica i dadaista a base de sintetitzadors i 'pianoles' dels anys 60 i 70 ha gravat un segon àlbum en solitari, 'Tanoca', amb tres suites electròniques farcides de multitud de moviments, canvis d'ambient, imaginatives melodies i estats emocionals. El treball s'obre amb la naïf i trepidant 'Tanoca', que ens trasllada a un escenari de pop colorista i de joguina; continua amb la surrealista 'Suite sitgetana oportunista' i es tanca amb 'Succo di pomodoro', on la sorpresa majúscula és el so mític del melotró (que ens trasllada a l'època dels Beatles o King Crimson), executat de manera impecable.
Salesas recomana escoltar les suites d'una sola tirada per fer una immersió completa a la història general del disc, tot i que cada capítol simbolista pot funcionar de forma independent. La majoria de temes són sobretot instrumentals, però hi ha suggerents recitats en català a càrrec de la poeta Cèlia Sànchez-Mústich amb un to força murri i alguns jocs de veus corals. Ritmes i melodies per crear nous imaginaris, gens babaus i amanits amb salsa bolonyesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada