dilluns, 4 de maig del 2009

Presentació del meu llibret de contes 'Èquili qua!' a Sitges


Sí, finalment ja hi ha lloc i data de presentació del meu llibret de contes "Èquili qua!".

Ja acabo de portar el text que apareixerà al proper Eco de Sitges, escrit a mà entre varies persones, de manera que l'autobombo quedi ben diluit, o potser corregit i augmentat: ja se sap que això de parlar d'un mateix en termes elogiosos sempre queda molt patata, a menys que no tens la gràcia amb que ho fa el Gran Wyoming.

No patiu, que no convertiré aquest bloc en una pàgina d'anuncis, ni penso comentar cada vegada que es faci una presentació del llibre (si n'hi ha més, és clar). Però aquesta de Sitges, que voleu que us digui, em fa una il·lusió especial i em fa gràcia de comentar-la. Sóc així de bleda.

El text diu així:


Presentació d' "Èquili qua!"

Dijous 14 de maig, a les 7’30 de la tarda, a El Cable (fundat el 1940) el bar de tapes de Sitges per excel·lència, es farà la presentació d’ “Èquili qua!”, un petit recull històries curtes i textos patafísics escrits i il·lustrats per l’inquiet dibuixant, escriptor i músic sitgetà Florenci Salesas, editat per l’editorial i associació cultural gracienca La Olla Expréss, que branda orgullosa l’eslògan “¡para mentes a presión!”

“Équili qua!” és el volum número 11 de la ja clàssica col·lecció de llibres-objecte que du la hipercreativa Eli Gras, i el primer escrit i publicat integrament en català. Està compost de set textos de llargada diversa on s’hi barregen l’humor, l’absurd, un punt d’amargor i un altre de mala llet.

L’espressió “èquili qua!”, és una catalanització de la italiana “ecco li qua” (aquí el tenim). En català més aviat seria un sinònim d’altres com “això mateix!”, “m’ho has tret de la boca!” o “justa la fusta!”.

La crítica literària Helena Bonals, li ha dedicat un dels seus Anticànons http://anticanons.blogspot.com/ (ressenyats a la revista Literata), on hi diu: “Aquest llibret m’ha generat tants de comentaris com una obra de dues-centes pàgines. Potser perquè es tracta d’una prosa de fusta, molt densa, ja he parlat de prosa poètica. Espero haver-li fet una mica de justícia a aquest autor. Justa la fusta!”

A la festa de presentació hi haurà una part de lectura musicada d’algun fragment del llibre, una actuació de Motor Combo, el duo d’electrònica de butxaca que Florenci Salesas té amb Eli Gras, una col·laboració musical/poètica amb Juan Crek, l’artista més solemne i provocador de Barcelona, i potser alguna sorpresa més. L’acte serà presentat pel mateix Juan Crek, amb la seva proverbial capacitat per a generar tensió entre el respectable. Una presentació d’un llibret de La Olla Expréss no és mai una presentació normal, això us ho podem assegurar.

Els contes de La Olla Expréss es poden trobar de moment a dos de les botigues més entranyables de Sitges: Ni Mu, on hi podeu comprar la moda més moderna i alhora més autòctona, i la papereria-llibreria-quiosc Universal, on juntament amb la col·lecció de La Olla Expréss hi ha de tot, a més de molts altres llibres d’interès local.

L’acte començarà el més puntualment possible. Tothom hi està convidat.

Us esperem a El Cable!!

Títol del llibre: Èquili qua! (ISBN: 978-84-935046-0-1)
Autor i il·lustrador: Florenci Salesas http://www.florencisalesas.com/
Editorial: La Olla Expréss http://www.laollaexpress.com/
Local de la presentació: El Cable, c. Barcelona, 1 http://www.elcable.cat/
Dia i hora de l’acte: dijous, 14 de maig del 2009 a les 7,30h de la tarda.
Llocs de venda: Ni Mu, c. Major, 54 http://nimusitges.com/ i papereria-llibreria Universal, ctra. de Vilafranca, 9.
Actuacions de: Motor Combo http://www.motorcombo.com/ , Juan Crek http://www.juancrek.com/ i possibles sorpreses.

I així acaba.

No cal dir que estic molt agraït a totes les persones que m'han donat suport, tant a mi com a la Eli Gras, la meva amiga i editora. De debó, tothom hi és convidat i estaré molt content de veure-us les cares a tots, fins i tot als que encara no us la conec.

Gràcies!

4 comentaris:

Maspons ha dit...

Anava a dir: un tipus que li agrada Pla, escribint ficció? i després he recordat que també dibuixaves. Ho dic perquè jo llegeixo poquíssimes novel.les. Si en canvi m'agrada el relat curt, i el dibuix, i si trobo el llibre segur que m'agradarà comprar-lo, ja hem constatat el teu talent. Sort company.

Florenci Salesas ha dit...

He he eh, Home, Criteri, m'agraden moltes coses variades. En ficció sóc més de relat curt jo, també, això és cert. No sé que en pensaria en Pla d'aquestes històries (tot i que ell tenia el seu punt "gamberro", eh, però a la seva manera, és clar)Ja et dic ara que no tenen res en comú amb els meus comentaris al bloc i sí amb algunes que dixo anar per aquí.

No sé ben bé on es troba en aquests moments. Sí de debò t'interessa, el millor és que miris la pàgina web de "La Olla Expréss", i segur que t'acolliran molt bé.

Ei, gràcies per la visita i pels bons desitjos!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Hola Florenci
Moltes felicitats pel nou llibre!
N'he fet un apunt al meu bloc.
També t'he inclós a la llibreria del bloc "Tocats per l'art d'escriure"
La presentació ens cau lluny però estic segura que a la propera no faltarem.
Estarem alerta.
Una abraçada

Florenci Salesas ha dit...

Oh, a peu coix! Les persones a qui hagi de demanar subvenció per fer un monument se m'acumulen! (però algun de vosaltres aneu primer, que estàveu abans, això segur)

Gràcies!