divendres, 12 de juny del 2009

El Projecte Ictineu3 a la Festa de la Ciència al Parc de la Ciutadella aquest cap de setmana


L'associació Ictineu informa:

l'Associació Institut Ictineu convida aquest cap de setmana a participar a la Festa de la Ciència que organitza l'Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona.

Aquest any la Festa de la Ciència proposa un viatge a través dels temps, des de l’origen de l’univers i la formació dels astres a l’aparició de la vida a la Terra. Un viatge que ret homenatge a Charles Darwin, Galileu Galilei i Narcís Monturiol a través d’exposicions, itineraris, jocs i espectacles.

Hi podreu veure la maqueta a escala real de l'ICTINEU 3, participar als tallers de contes infantils sobre Monturiol i els Ictineus, o assistir a les microxerrades per saber què és un submarí. Els nens fins i tot podran participar en un concurs de dibuix submarí.

l'Associació tindrà l'estand nº 17, de les 11 del matí a les 9 del vespre de dissabte, i diumenge de les 11 del matí a les 3 de la tarda.

Podeu trobar més informació al programa de mà djunt i a la web de l'Any Monturiol,


Salutacions de l'equip ICTINEU


-- Associació Institut Ictineu, Centre Català de Recerca Submarina.


I bé, potser us preguntareu que què hi tinc a veure jo amb tot això? Doncs que l'Associació m'ha concedit l'honor de convidar-me a fer unes xerradetes sobre en Narcís Monturiol, i els seus submarins, per als nens, així com animar-los a participar a un concurs de dibuix sobre el tema.

Els meus petits "shows" tindran lloc dissabte a 2/4 de 12, a 2/4 de 4 i a les sis en punt, i diumenge a 2/4 de 12 i a la 1 en punt. Si hi porteu els vostres nens, mirarem de passar-nos ho bé i d'aprendre alguna cosa més sobre aquest personatge incomparable. Esteu tots convidats!

Aprofito per donar les gràcies al Pere Forés i a la Carme Parareda, màxims responsables de la construcció del submarí Ictineu 3, la confiança que han depositat en mi.

Què tingueu un molt bon cap de setmana!

5 comentaris:

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Caram, Florenci!
Hem fet tard, fins ara no ho he llegit.

Florenci Salesas ha dit...

Oh, em sap greu. Va ser molt maco. Ja ho veurem si hi haurà alguna altra oportunitat de repetir. Dls organitzadors en varen quedar molt contents. I jo, la veritat, també (malgrat que, gràcies a veure'm en vídeo veig coses que puc millorar molt) Ara mateix he acabat de publicar una entrada en la qual hi faig un resum, amb unes quantes fotos.

Anònim ha dit...

Felicitats. M'estranya que no esmentis la rèplica que es va ver fa alguns lustres en motiu d'una pel.licula. Jo el vaig veure exposat al centre de Barcelona. Suposo que a la xarxa trobaràs alguna cosa.

Florenci Salesas ha dit...

No pateixis emaspons, que de les reproduccions que es van fer per al film del Francesc Bellmunt ja en vaig parlar. I no et pensis que no les fotografies de tots els cantons quan vaig escriure la biografia sobre el fantàstic inventor.

Una anècdota final: L'any 1991 jo estava treballant d'animador per a la sèrie Cobi, la mascota olímpica. L'estudi del senyor Mariscal es trobava (i crec que encara s'hi troba) estava al Poblenou. A la nau del costat estaven construint aquests submarins per al film. Cada vegada que havia d'anar a fer alguna reunió d'algun tipus em quedava fascinat davant d'aquells fabulosos aparells. Ho tinc a la memòria com una cosa màgica de la meva vida.

Florenci Salesas ha dit...

Perdona emaspons per haver escrit el meu comentari a tot drap (no tinc massa temps ara) on hi posa fotografies ha de posar fotografiés, és clar (entre d'altre errors estranys, que crec ja s'entenen).

Gràcies per la comprensió.