diumenge, 15 de novembre del 2009

Una interacció engrescadora

Això és molt bonic, sí...



...però no és això!


Com a resposta a la interminable entrada que vaig parir sobre l'escriptor Joan-Daniel Bezsonoff, ell mateix, enlloc de trucar als mossos d'esquadra o la Interpol perquè em vinguin a emmanillar, l'ha penjat al seu blog i n'ha destacat les observacions que li han agradat més, engrandint la mida de la lletra. A més, s’ha pres la molèstia d’enriquir-la amb fotografies del seu propi arxiu. Com ha quedat al final, amb aquell carbassa llampant que em gasta a casa seva, em fa com cosa dir que el text fa patxoca i tot.

http://mitrophane.vefblog.net/Un_estudi_excellent

La versió original arribava a amuntegar tants errors que en certs moments era inintel·ligible: substantius amb l'adjectiu del gènere contrari, caos ortogràfic i mecanogràfic generalitzat, paraules que faltaven o estaven repetides, noms mal escrits, cursives inexistents als títols i paraules estrangeres, etc. Si a tot això hi afegim que fins i tot Alger s'havia convertit en l'Alguer en més d'una ocasió —aquesta correcció ha estat gentilesa del propi autor, que jo, òbviament, he incorporat a la meva versió— el fart de riure ha estat complet. Pobrets alguerencs, haver de patit una guerra de més sense haver-la demanat... de moment. Un consell pels més petits: no pengeu entrades tan llargues a la vostra pàgina a les 3 de la nit. La vostra capacitat per detectar errades estarà més adormida del normal.
Estic molt content si aquella entrada ha servit per alguna cosa, ni que sigui per a aquesta interacció puntual que m'honora enormement.

Moltes gràcies senyor Bezsonoff. Lamento molt que potser a partir d'ara, gràcies a la vostra gentilesa, potser tindré menys dubtes sobre la inexistència de cap rastre de malparidisme en vós —com a mínim amb mi. No és només un gran escriptor, sinó una bellíssima persona. Disculpeu aquest tòpic tan corny.
Què tingueu molt bon diumenge. Avui no em veureu més el pel, que me'n vaig d'excursió, apa!