dimarts, 27 d’abril del 2010

Vigileu la vostra cafetera...

Avui, i sense que consti com a precedent, farem una entrada en italià. Cap mèrit per part meva: el text l'ha redactat el departament de publicitat de Bialetti, la casa que va dissenyar la famosísima cafetereta italiana clàssica que podeu veure a la foto de baix. Mentre preparem qüestions d'intensitat aparentment més profunda, avui us ofereixo la oportunitat de practicar la llengua de Leopardi (o de Berlusconi, si li teniu mania, és clar).

Què hi ha millor que prendre un bon i fumejant cafè a primera hora del matí? Bé, a mi em ve al cap justament una altra cosa, perquè un servidor és un cas perdut. Però una bona tassa de cafè no és un substitutiu de cap plaer, tampoc. Per mi, és un plaer per si sol. Especialment si són dues, de tasses (inssaciable que sóc).

De tota manera, aprofitant que ho sé tot de tot, aprofito per donar-vos un dels meus savis consells: Quan us prepareu un cafè (per vosaltres, per a la vostra estimada família) vigileu no cremeu la cafetera. La primera cosa que s'acostuma a cremar és el piu de matèria plàstica de la tapa, el mànec, la goma interior. La cadena de desastres no sempre segeuix aquest ordre, perquè la cosa depèn de com hàgiu deixat la cafetera damunt els fogons.

Ah! què em dieu que us heu passat al Nexpresso? Aleshores ja no em dirigiu la paraula. Com a mínim, no en el tema cafè. Sí, a mi també m'agrada molt el George Clooney (jo també sóc un fan d'aquests anuncis, què passa?) però aquí s'acaba el meu fervor. En sec, de fet.

Buon giorno,


1919 Le origini di Bialetti

Bialetti nasce nel 1919 quando Alfonso Bialetti apre a Crusinallo (VB) un’officina per la produzione di semilavorati in alluminio. Spinto dallo spirito imprenditoriale, trasforma la sua Officina - Alfonso Bialetti & C. Fonderia in Conchiglia - in un atelier per la progettazione e produzione di prodotti finiti, pronti per il mercato. Con l’intuizione geniale di Alfonso Bialetti, nel 1933, viene alla luce Moka Express – dal design Art Decò – che rivoluziona il modo di preparare il caffè a casa e permette all’azienda, grazie anche all’ambizione del figlio Renato, di affermarsi immediatamente tra i principali produttori italiani di caffettiere.

La notorietà del marchio Bialetti viene ulteriormente consolidata grazie ai rilevanti investimenti pubblicitari su Carosello ed alla comunicazione incentrata sull’immagine del “Omino con i baffi” – nato negli anni ’50 la matita di Paul Campani – che ne diviene il simbolo e tutt’oggi è presente sia sul marchio del Gruppo Bialetti Industrie che applicato sui suoi prodotti.

1947 La storia di Rondine

Nel 1947 a Coccaglio in provincia (BS), Francesco Ranzoni, nonno dell’attuale Presidente, fonda un’ Azienda specializzata nella produzione di pentole in alluminio: Rondine Italia Negli anni ’80 la Società è tra le prime in Italia ad utilizzare il rivestimento antiaderente e introdurre la serigrafia sui propri prodotti da cottura. Nello stesso periodo Rondine Italia raggiunge un altro importante traguardo con la creazione della linea di strumenti da cottura in alluminio antiaderente Trudi, che diviene un’ icona della produzione, grazie al mix vincente tra innovazione tecnica e stilistica con un eccellente rapporto qualità/prezzo, imponendo il marchio Rondine in Italia e all’estero.

LA SVOLTA
1993 Rondine Italia acquisisce Bialetti

Aziende dalla storia diversa, Bialetti e Rondine, ma accomunate alla medesima vocazione alla qualità e all'innovazione tanto da indurre l’attuale Presidente, Francesco Ranzoni, ad acquistare da Faema una partecipazione rappresentativa dell’intero capitale sociale dell’Alfonso Bialetti & C. Una mossa imprenditoriale unica che, nel giro di pochi anni, ha originato tanti successi firmati dal mitico "omino coi baffi".

5 comentaris:

Florenci Salesas ha dit...

Tu, Sra. Ni Pruna, no entens el valencià de Roma? ai, on anirem a parar amb aquestes criatures de Déu...

Com que a més de savi sócm molt bo, i malgrat la pressa que duc, he tingut temps de fer una traducció d'emergència. Quines coses que faig! I pensar que els estic fent propaganda gratuïta a aquests paios!

1919 L’origen de Bialetti
Bialetti neix el 1919 quan Alfonso Bialetti obre a Crusinallo (VB) un taller per a la producció de manufactures d’alumini. Portat per l’esperit emprenedor, transforma el seu Taller - Alfonso Bialetti & C. Foneria en Coquilla – en un taller per al disseny i producció de productes acabats, llestos pel mercat. Amb la intuïció genial d’Alfonso Bialetti, el 1933 és l’any que veu la llum de la Moka Express – amb disseny Art Decò – que revoluciona la manera de preparar el cafè a casa i permet a l’empresa, gràcies a l’ambició del seu fill Renato, d’afermar-se immediatament com el principal productor italià de cafeteres.

La notorietat de la marca Bialetti serà ulteriorment consolidada gràcies la rellevant inversió publicitària als mitjans de comunicació, centrada en la imatge de l’”Homenet amb bigoti” –nascut cap els anys 50 de la mà de Paul Campani – que n’esdevé el símbol, encara avui present, del Grup Bialetti Industri i que és visible damunt de tots els seus productes.

1947 La història de Rondine
Cap el 1947 a la província de Cocaglio (BS), Francesco Ranzoni, avi de l’actual President, funda una empresa especialitzada en la producció de cassoles d’alumini: Rondine Itàlia. Cap els anys 80 la Societat és la primera a Itàlia a utilitzar un revestiment antiadherent i a introduir la serigrafia damunt els seus propis productes de cocció. En el mateix període, aconsegueix una altra important fita amb la creació de la línia d’instruments de cocció in alumini antiadherent Trudi, que esdevé una icona de la producció, gràcies a la combinació convincent d’innovació tècnica i estilística amb una excel•lent relació qualitat/preu, imposant-se tan al mercat italià com a l’exterior.

EL TOMB 1993 Rondine Italia adquireix Bialetti
Empreses d’història diversa, Bialetti e Rondine, però agermanades en la mateixa vocació de qualitat i innovació han induït a l’actual President, Francesco Ranzoni, a adquirir de Faema una participació representativa del capital social íntegre d’Alfonso Bialetti & C. Un moviment emprenedor únic, que en només uns pocs anys, ha originat gran quantitat d’èxits signats pel mític “homenet del bigoti”.

Neus ha dit...

Hola soc Neus Maria. Ja tinc clar com eixen llibres tan interessants tots cuitets a aquesta cuina, aquesta entrada si que he pogut llegir-la, son curioses les dades que junta vosté per convertir una cosa tan normal con una cafetera en una curiositat.
Estic acavant una entradeta que espere que siga del seu gust.
Una abraçada i petons per a la Helena.

Florenci Salesas ha dit...

Moltes gràcies per la visita Neus. Si, les cafeteres són uns objectes que donen molt de sí. Tots els objectes, de fet, si tenim una mica d'imaginació. Això d'avui, però, mare de Déu, ha estat una broma d'entrada, feta a corre cuita... Però com a mínim la gent té la possibilitat de llegir un text en italià, que sempre és un canvi divertit.
A veure de que va l'entrada que estàs fent, que segur que serà alguna cosa interessant. Gràcies pel recordatori a l'Helena. Per cert, saps que també ha començat a escriure contes?
Què tinguis molt bon dia, maca.

Fina, a veure que dius. Al final podrem fer un recull de poemets teus. Passa, però que no sé si s'entendran sense l'entrada. Gràcies per compartir el teu talent i el teu humor.

El Kioskero del Antifaz ha dit...

Doncs a mi el Nexpresso la veritat és que no, però no se si encara és pitjor... ja que el cafè, m'agrada colar-lo amb un mitjó, molt claret; és a dir... amb abundant aigua, més que no pas amb el producte en qüestió, i sobretot... amb molt sucre.

Vaja... que millors que els meus... fins i tot els del StarBuks!!!

Florenci Salesas ha dit...

Cafè amb mitjó, i millor si està usat, hummmm, ja sento l'aroma Kioskero... Potser que em convidis a passar l'experiència he, he...