dilluns, 31 de maig del 2010

ENTRADA D'URGÈNCIA: LA SETMANA QUE VE COMENÇA LA DESTROSSA DE LA FAÇANA MARÍTIMA A SITGES

CRIDA URGENT DE SUPORT A TOTS ELS LECTORS D'AQUEST BLOG, AMICS O ENEMICS (TANT ÉS!), SENSIBLES ALS ATEMPTATS ARQUITECTÒNICS AL PATRIMONI!


La urgència i la consciència m'obliguen a copiar i enganxar la portada del blog de la Plataforma per Sitges http://plataformasitges.blogspot.com/, creada només per protegir el modest però estimat patrimoni arquitectònic de Sitges de l'acte de barbàrie que s'està a punt de cometre.

Vaig dir que no penjaria més posts sobre el tema perquè jo, personalment, al seu moment ja ho vaig dir tot. Si als responsables que hagin tingut la gentilesa de llegir-los encara no se'ls ha caigut la cara de vergonya, i dormen bé per les nits, m'agradaria que m'informessin del tipus de droga prenen: jo, si estigués al seu lloc, no podria. Què els explicaran als seus fills quan vegin fotos com aquestes i els preguntin per la seva òbvia responsabilitat? Mira que jo disto pàrsecs de distància de ser el pare perfecte, però com a mínim no hauré comés ni donat suport a un crim d'una magnitud tan evident en tota la meva vida.


LA SETMANA VINENT S'INICIEN LES OBRES!!!!!

NECESSITEM EL SUPORT DE TOTS ELS QUE CREIEU QUE EL PROJECTE DE REFORMA DE LA FAÇANA MARÍTIMA DELS MUSEUS SITGETANS ÉS UNA GRAN DESTROSSA PATRIMONIAL!!!!!

ADHERIU-VOS A LA PLATAFORMA ENVIANT EL VOSTRE NOM, COGNOMS I DNI AL MAIL

plataformasitges@hotmail.com

ÉS MOLT IMPORTANT QUE EXPLIQUEU LES NOSTRES REIVINDICACIONS A LES PERSONES DEL VOSTRE ENTORN QUE PUGUIN ESTAR INTERESSADES.....


PASSAT
Aquest és l'aspecte original de la façana marítima de Sitges


PRESENT
Aquest lamentable estat de conservació evidentment ha de solucionar-se

FUTUR?

Aquest no pot ser el resultat final de tants anys d'història

5 comentaris:

Florenci Salesas ha dit...

Moltíssimes gràcies Joana!

Que gent que viu tan lluny com tu ho vegi i que molts conciutadans no se n'adonin (i fins ens titllin a mi i a altres que estan tan emprenyats com jo d'anar contra el progrés del poble!) és encoratjador i trist a la vegada.

I bé, tampoc vull que sembli que els sitgetans són tots una colla de conformistes. Ni moltíssim menys! Hi ha molta més gent amb opionions diverses, i amb ganes de defensar-les, del que alguns es pensen.

Gràcies de nou!

El Kioskero del Antifaz ha dit...

Anar en contra del progrés?... no entenc que hi té a veure una cosa amb l'altra.

Evitar la creació de quelcom monstruós no és anar en contra de cap progrés. El que em té més "mosca" és que ara, amb la cosa de la crisi... es llencin a fer segons quines iniciatives com ara remodelar la façana de Sitges o el frustrat intent de remodelar la Diagonal de Barcelona. A banda de la destrossa que és qualsevol de les dues iniciatives... És ara el millor moment de fer-ho? No serà que el que necessiten és desviar calers i embutxacar-se un grapat d'euros despitats?

No sé... a mi em fa mal pensar.

Florenci Salesas ha dit...

Benvolgut Kioskero:

Jo no tinc informació suficient per poder fer unes acusacions tan greus, és clar. Jo la única cosa que em toca els nassos és el que ja he deixat clar per activa i per passiva més d'una vegada.

Moltes gràcies per dir-me que no vaig en contra del progrés. Sembla que hi ha gent que això no ho veu, que una cosa no pot ser compatible amb l'altra. Home, jo admeto que en les qúestions de conservació de segons quines coses sóc potser un ultraconservador i tot, si vols. Però no sóc tan curt com per adonar-me i fins i tot demanar que es facin nous equipaments del tipus que sigui. Per exemple, fa poc que vaig sentir campanes de que anaven a obrir una nova gasolinera a la banda sud del poble i això em va semblar (i encara m'ho sembla si algú decidex intal·lar-la) una notícia molt bona: abans Sitges tenia dues gasolineres, una a cada banda del poble i ara només n'hi ha una. Això és ridícul. Passa, però, que la idea no era exactament posar una gasolinera si no un centre comercial tipus Gran Via, una cosa mastodòntica, amb no sé quantes plantes de pàrking, multisales de cinema, etc. Aquest tipus de centre comercial potser estan molt bé, però en un lloc petit com Sitges hauria suposat un munt de desequilibris en la economia i la vida del poble. Per sort, tots els botiguers van votar en contra, i sembla que fins i tot l'ahuntament s'ha apuntat a treballar perquè no es requalifiquin els terrenys que anaven a ser destinats per a tal cosa... Però segueixo pensant que una gasolinereta estaria molt bé! I qui diu una gasolinera, diu un millor hospital, una casa de barrets adaptada per a polítics locals que necessitin desfogar els seus impulsos més inconfessables, o el que sigui!

És, com diria el savi, 'pa cagarse y no tener con que "aixguarse"'...

Gràcies per la teva aporteixon.

Calpurni ha dit...

M'agrada més com estava al passat. Ara mateix m'hi sume a la iniciativa.
Salut.

Florenci Salesas ha dit...

Moltes gràcies Calpurni! No sé si al final ens en sortirem, però com a mínim ho haurem intentat. Qualsevol ajut és benvingut,

Una abraçada,