divendres, 11 d’octubre del 2013

Policia, SÍ. Criminals uniformats, NO

Bobbies anglesos, anys 20
Cridar "policia assassina!" i al mateix temps demanar-li que investigui qui ha violat la teva filla és tan cutre com anar de putes i alhora manifestar-se en contra que n'hi hagi al barri (la comparació no és meva, però m'agrada molt). Ara, que la policia assassini és encara ho és més de cutre. I que el mateix cos no tingui mecanismes per investigar els seus abusos com cal, i si es troben irregularitats donar uns càstigs exemplars, encara ho és més. Ahir va morir un barceloní de 50 anys, pacífic propietari d'una botiga local. L'home es va veure involucrat en una baralla que va acabar de manera tràgica. Testimonis presencials asseguren que els mossos el van colpejar fins a deixar-lo sense respiració. No sé com han anat les coses exactament ni conec tampoc aquest senyor, però sí conec a gent molt propera a ell. No em trobo en disposició d'acusar ningú de res, però sí de demanar que s'investigui, que es remeni la merda allà on calgui remenar i, si es troba algun culpable que se li caigui el pèl el màxim possible. I en qualsevol cas, fets com aquest no fan més que avisar d'una problema gravíssim que tenim a casa nostra, i que molts estan utilitzant, ja des de fa temps, per qüestions polítiques.
Jo vull policia, però la vull bona. I aquesta acumulació d'actuacions nefastes no em fan canviar d'idea. Vull una policia catalana, democràtica, independent d'ideologies polítiques, però totalment dependent de la ciutadania. Que em defensi, no que em mati. Vull honors pels bons, els qui es juguen la vida per tots nosaltres, i càstigs exemplars pels mal parits que embruten el cos. El tema és més tabú del que sembla. El problema de la policia és una mica culpa de tots, a casa nostra. Com amb la comparació de les putes, tothom vol un policia o una puta a mà, però no volem que la nostra filla s'hi faci. Cap de les dues coses. I així, amb aquesta manca de vocacions, quina mena de personal està entrant al cos? Segur que hi ha agents admirables. Com en tots els cossos, el de la guàrdia civil inclòs: o què, si un paio t'està atacant amb una destral i per allà passa un guàrdia civil no li demanaràs ajuda perquè forma part de les "forces d'ocupació"? Si ets d'esquerres queda bé dir que estàs en contra de la policia, per sistema, i si ets de dretes queda bé dir que la policia hauria de tenir tot el poder possible, sense control. Per als uns, si defenses l'existència de la policia, ets un fatxa i per als altres, si critiques les seves actuacions nefastes i les publicites, ets un antisistema. Així costa molt tenir un debat normal.
Si hi ha violadors, lladres, assassins, estafadors, mafiosos, i criminals de baix i alt nivell, cal policia, investigadors guais, dels que ens fan gràcia. Però també patrullers i funcionaris d'oficina. I fins i tot antiavalots, ho sento molt. Cal un cos entrenat de veritat per defensar la gent dels aldarulls. Però de tota mena d'aldarualls. Aquest proper 12 O vindran molts fatxes a Barcelona. Què us semblaria que aquests fatxes poguessin fer el que els donés la gana, entrar als locals que vulguin, destrossar tot el que vulguin, atacar qui no forma part de la manifestació? Si durant la manifestació no es veu cap camioneta antidusturbis, tots sortirem a criticar que com és que no n'hi ha, controlant aquesta colla potencialment perillosa, jo el primer. Jo vull que hi hagi antiavalots preparats perquè aquests paios no es puguin passar un mil·límetre. Però perquè ningú es passi un mil·límetre. Si algú li clava una bufetada a la meva filla tan me fotrà que sigui un feixista passat de voltes com un independentista, anarquista o "pacifista" passat de voltes. Un cop dit això, sí, cal tenir-la controlada i molt, la policia (que no lligada de mans i peus), al servei de tots nosaltres. I ara per ara, la nostra policia té forats molt grossos. Estan passant coses molt greus, totalment inacceptables. Així com suposa una barbaritat imperdonable que li treguin un ull a una manifestant que protesta en contra dels desnonaments, d'igual manera s'haurà de protestar si li treuen a un falangista que crida "Puta Cataluña!". No se li ha de treure un ull a ningú. Jo vull que a TV3 es faci una cobertura com cal a fets com el que van passar ahir, igual com fan amb l'abús policial que va passar a USA fa només uns dies. Allà, la policia va disparar a matar a una dona que no va parar un alto amb el seu automòbil. La conductora patia depressions, anava amb la seva filla i, per les raons que fos, simplement es va espantar. Durant els manifestacions i mostres de condol, la portaveu de la família va dir exactament el mateix que jo: "paguem la nostra policia perquè ens defensi defensar, no perquè ens mati". Hi ha una diferència entre USA i Catalunya pel que fa a la relació mental de la població amb la policia (encara que allà es produeixin abusos, corrupció i tota la porqueria que vulgueu, també), en aquest cas molt favorable a ells, malgrat que el fàcil és acusar-los d'infantils. Hi haurà casos de ceguera i patrioterisme naïf allà, amb aquest tema, segur, però aquí jo crec que nosaltres pequem el doble de naïf que ells.
I a mi no em vendran la moto del retorn a certs uniformes que no vull veure mai més ni en pintura, excepte quan vagi de turisme pel país on hi tinc molts amics (i quan sigui allà, agrairé molt que em salvin si m'ataca un malfactor, sincerament). No em faran canviar amb sofismes i demagògies de pa sucat amb oli. Jo vull la independència de Catalunya. però vull un país just, amb una policia justa, ben parida, exemplar, no un cos podrit format per les escorrialles d'altres cossos. O bastim una societat justa, fem un debat seriós, basat en la justícia pura, escoltant a tothom, o muntem directament una tirania a mida, al gust del més fort de la colla, i ja llavors ja m'importarà un rave que sigui feixista, nazi, integrista islàmica, de l'Opus, comunista o anarquista.
I el que va passar ahir, si us plau, cal investigar-ho al màxim i que els culpables paguin. Policia, SÍ. Criminals uniformats, NO.