dissabte, 11 de juliol del 2009

Citroën 2cv pel Garraf



Després de gairebé un any espatllat, des d'avui puc dir que ja tinc cotxe una altra vegada: el meu pobre Citroën 2cv per fi funciona.

—I a qui li pot interessar això?

A ningú, és clar. Però mireu, per celebrar-ho, abans de tornar a casa he fet un tombet per dins el Parc del Garraf, pels camins rurals legals, i he rodat aquest petit clip que he muntat en no res.

Hi ha força imatges on sembla que la cabreta vagi com un Ferrari. Mentida. He muntat aquestes a doble velocitat amb la voluntat d'aconseguir un millor efecte. Per fer aquest vídeo s'han respectat escrupolosament totes les normes de circulació i no s'han posat en perill persones, animals, plantes ni minerals de cap mena, tal com dic a la pàgina on l'he penjat. No voldria pas ara que la policia em vingués a honorar amb multes que mereixen moltíssim més els genuïns i il·lustres mestres de l'incivisme en carretera. Jo, quan surto amb aquest cotxe, pocs cops passo dels 350 km/h. Ja ho sap qui em coneix.

Bé, ara ja puc anar a donar la volta al món sense emprenyar els parents motoritzats. Crec que començaré a escriure llibres com els de l'Espinàs, substituïnt les seves espardenyes per les quatre rodes Michelin, versió "no som més primes perquè les normes per circular estableixen aquest límit": En 2cv per Marina d'Or, En 2cv per Marbella y aledaños (en andalús), En 2 cv pels Monegros, abans que hi construeixin una reproducció de Las Vegas, entre d'altres. Hauré d'anar en compte no m'avanci l'insigne escriptor i articulista per l'esquerra que, malgrat els seus 82 anys, l'home tresca com una bicicleta.

Un altre dia ja faré una entrada extensa sobre el 2cv i la cultura. L'alta i la de masses: cinema, literatura, política, còmics, pintura, televisió, etc. Avui no.

Només em queda dir que al final del clip hi ha un petit homenatge al Clint Eastwood. Premi per qui el sàpiga veure...

Au! que tingueu un bon cap de setmana.

7 comentaris:

Stephen Shull ha dit...

Enhorabona!

El Kioskero del Antifaz ha dit...

Podria ser tot el video un homenatge al "Gran Torino", bestial pel.licula que ens demostra que aquest fill de puta cada cop en sap mes i ho fa millor... que cabron!!

Tambe podria ser un homenatge a "Mistic River"; el cotxe que desapareix en mig de la carretera, que posteriorment sera violat per uns indesitjables i que arrossegara un trauma al llarg de la seva vida ha,ha,ha

La veritat es que no se a quina peli li has fet homenatge, pero tant se val. El teu 2CV esta tan guapo com sempre!

perdo per la manca d¨accents, pero estic amb un teclat Iankee ... i no en te.

Florenci Salesas ha dit...

Un teclat iankee? Què estàs a les Amèriques??

Doncs no he vist el "Gran Torino" encara, arrgh!! (la veritat és que fa una rucada de temps que no vaig al cine i aquesta, evidentment, ha estat la que m'ha vingut més de gust en molt de temps i si fos aquesta, la meva seria el "Petit Torino" o el "Minúsculo Torinete", més aviat). Lo de l'homenatge al Clint Eastwood s'ha de reconéixer que està agafar pels poils. Al final, lo del "Mystic River" podria ser, però més aviat pensava amb el final del Sin Perdón, quan ell es fon, al pla final. Aquí també al pla final, el pobre carro es fon. Va ser una casualitat brutal, que justament hi surt un senyor que fa footing i sembla com si el pobre cotxe no el pugués atrapar (de fet, el que passava és que venia de fer el pla en que el cotxe s'allunava i tornava per aturar la càmera. Per això el 2cv va tan a poc a poc i s'atura. Quan he vist el corredor i tot plegat m'he fet un fart de riure i l'he muntat així(tenia escenari buit de sobres, per muntar la cua final). I sí, la veritat és que he pensat amb el "Sin Perdón" --que ja són pretensions-- i m'ha fet gràcia de fer la fosa catxonda, ves.

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Caram, Florenci la peli del 79!
Un cotxe que no has de perdre, tenen la seva història el 2CV.
Nosaltres vam ser del 600 i el Simca.

Florenci Salesas ha dit...

No, noo A peu coix, la pel·lícula és de fa dos dies, quan va sortir de la UVI! És el cotxe que és del 1979 (i de fet el tinc des del 1990).

Què m'has de dir sobre el 600: va ser el meu primer cotxe! Era una fantàstica andròmina de l'any de la quica, que no tenia els frens massa fins (només frenava amb el fre de mà, imgina't quin perill per a un conductor amb una L com una casa de pagès!).

Simca! Ostres, quin? un 1000, com el de la cançó de Los Inhumanos, o un 1200? Aquests cotxes eren la bomba. He conduit de tot (fins i tot un Jeep Willys americà autèntic, de la segona Guerra Mundial) però mai un Simca. Llàstima!

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Ahhhhhhhhhh
Creia que havies fet la peli fa temps.

Florenci Salesas ha dit...

No dona, nooo! Que jo el 1979 encara no tenia edat pel carnet de conduir --per poc això sí--, ni una càmera digital tan lleugereta!